Ytterligare fysisk checklista

Glömde ju bort några saker. 🙂
 
– Allergi del II: Har sedan några år tillbaka anat att jag dras med nån slags hösnuva eller dylikt; under långa och torra perioder under sommaren visar sig ibland tydliga allergisymptom och när jag förde det på tal för mina föräldrar nämnde de att det fanns gräspollenallergi i släkten så… mysteriet löst, kan man nog säga.
– Eksem osv del II: En duktig hudläkare här i stan nämnde en gång att 60% av de som passerat 30 fortfarande har problem med typisk ”tonårshud”, dvs finnar osv. Med andra ord är man en del av en ganska stor grupp människor som förmodligen ibland står framför spegeln och funderar på om man är 30 eller 13. Fettrik mat och choklad tillhör sånt jag helst ska passa mig för (många års empiriska studier). Det är väl egentligen inte speciellt illa men ändå småjobbigt ibland i synnerhet då man vill unna sig den där chipspåsen…
 
Och bra saker:
– Förkylningar osv: Max en gång per år, oftast bara under några dagar. Senaste sjukledigheten var under två dagar för ett par år sen då jag försökte jobba mig igenom en tre veckors körtelfeber. Har inte haft nån öroninflammation på fem år vilket är otroligt bra jämfört med hur det kunde vara i yngre år.
– Flexibelt sömnbehov: 5-6 timmar/dygn och inga problem med att sprida timmarna ganska rejält. Jag sover när jag kan, kort sagt. Bussar, tåg, flygresor, bilresor (helst inte bakom ratten dock), framför tv:n, vid datorn (har hänt), under lunchen, under tråkiga möten.. 🙂 Allvarligt talat är det praktiskt att kunna somna innan flyget lättar från marken och vakna när hjulen slår i landningsbanan.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar